« Svibanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Promocija knjige „Granice“ Vesne Rogulje Mart
Dana 15. veljače 2017. godine u Matici hrvatskoj Sisak održano je predstavljanje knjige Granice Vesne Rogulje Mart. Naša gimnazijska profesorica već je objavila niz članaka, prikaza, kritika i putopisa vezanih uz književnost, ples, ali i planinarenje. Objavom njezine knjige Ona nikada nije vidjela pokrenuta je Teina biblioteka 2013. godine u čast dr. Tei Benčić Rimay. Najnovija knjiga Granice zbirka je lirske proze u kojoj autorica ispisuje intimnu tragediju vlastite obitelji pogođene ratnim događajima u Hrvatskoj Kostajnici. Povezujući prošlost i sadašnjost, o knjizi su govorili Marijan Bogatić, Natalija Miletić, Maja Mojsinović i Đurđica Vuković, a tekstove iz knjige kazivali su Tihomir Kosić i sama autorica. Atmosfera ove vrlo zanimljive promocije bila je vrlo ugodna i opuštajuća, a više o knjizi možete saznati pod „opširnije“.
Marta Narančić
Vesna Rogulja Mart „Granice“
Sisak, Matica Hrvatska, 2016.
U knjizi „Granice“ autorica se vješto poigrava riječju koja sugerira zatvorenost želeći progovoriti o svemu onome što je onkraj i izvan granica. U doslovnom, geografskom smislu radnja je smještena na sjecište kultura, na mjesto gdje se, ovisno o političkim poremećajima, kulture stapaju, miješaju ili cijepaju do neprepoznatljivosti. Svaka od tih promjena ucrtava se u konture grada, ali i u duše stanovnika. Taj sveprisutan proces rušenja i građenja okreće ih prirodi, sjeti i sjećanjima, odnosno onome što je naoko neotuđivo. Motivi teksta tada postaju Una, Djed, kostajničke pletenice, šuma, smijeh i ples. U prenesenom pak smislu, u onom koji govori o mijenama i prolaznosti života, autorica progovara o ožiljcima koji nastaju pri svakoj od tih promjena, govori o selekciji sjećanja i frakciji identiteta koji rekonstrukcijom dolaze do oprečnih postavki teško razmrsivih racionalnim pristupom. Činjenice se sudaraju i lome, a likovi gube tlo pod nogama, jer im, osim otetih zagrljaja, povijest ne ostavlja ništa. Stoga se kroz tekst provlače sobe i kuće kojih više nema, običaji koji su ispunjavali te prostorije, sjećanja koja se pokušavaju vezati uz konkretno.
Formulaičnost epskih minijatura u kombinaciji s lirikom sjećanja djelo smješta u rubnu vrstu, u pjesmu u prozi koja je sama po sebi definirana kao granična, te se i time knjiga potvrdila kroz vlastiti naslov. Autorica je u potrazi za izričajem, u potrazi za korijenima, u potrazi za smirajem emocije stigla na rubove koji definiraju osnovno, ali se u tom centralnom, bazičnom ne zadržavaju. U promjenu je upisala osjećaje jedne obitelji, glasom muškog dijela loze, i ostavila onima koji dolaze da upisuju dalje.
Natalija Miletić