preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

e-Dnevnik

Predstavljanje škole

RASPORED ZVONJENJA ZA 2023./2024.

1.  8.15 do 9.00

2.  9.05. do 9.50

(20 min. odmor)

3.  10.10 do 10.55

4.  11.00 do 11.45

(15 min. odmor)

5.  12.00 do 12.45

6.  12.50 do 13.35

7.  13.40 do 14.25

Ravnatelj: Božidar Dujmić, prof.

Termini informacija

Roditelj svoj dolazak na informacije kod razrednika i/ili predmetnog nastavnika treba najaviti razredniku barem tri dana ranije.

« Svibanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 4. 2010.

Ukupno: 594848
NOVOSTI

Promocija knjige „Granice“ Vesne Rogulje Mart

 

Dana  15. veljače 2017. godine u Matici hrvatskoj Sisak održano je predstavljanje knjige Granice Vesne Rogulje Mart.  Naša gimnazijska profesorica već je objavila niz članaka, prikaza, kritika i putopisa vezanih uz književnost, ples, ali i planinarenje. Objavom njezine knjige Ona nikada nije vidjela pokrenuta je Teina biblioteka 2013. godine u čast dr. Tei Benčić Rimay. Najnovija knjiga Granice zbirka je lirske proze u kojoj autorica ispisuje intimnu tragediju vlastite obitelji pogođene ratnim događajima u Hrvatskoj Kostajnici. Povezujući prošlost i sadašnjost, o knjizi su govorili Marijan Bogatić, Natalija Miletić, Maja Mojsinović i Đurđica Vuković, a tekstove iz knjige kazivali su Tihomir Kosić i sama autorica. Atmosfera ove vrlo zanimljive promocije bila je vrlo ugodna i opuštajuća, a više o knjizi možete saznati pod „opširnije“.

Marta Narančić


Vesna Rogulja Mart „Granice“

Sisak, Matica Hrvatska, 2016.

U knjizi „Granice“ autorica se vješto poigrava riječju koja sugerira zatvorenost želeći progovoriti o svemu onome što je onkraj i izvan granica. U doslovnom, geografskom smislu radnja je smještena na sjecište kultura, na mjesto gdje se, ovisno o političkim poremećajima, kulture stapaju, miješaju ili cijepaju do neprepoznatljivosti. Svaka od tih promjena ucrtava se u konture grada, ali i u duše stanovnika. Taj sveprisutan proces rušenja i građenja okreće ih prirodi, sjeti i sjećanjima, odnosno onome što je naoko neotuđivo. Motivi teksta tada postaju Una, Djed, kostajničke pletenice, šuma, smijeh i ples. U prenesenom pak smislu, u onom koji govori o mijenama i prolaznosti života, autorica progovara o ožiljcima koji nastaju pri svakoj od tih promjena, govori o selekciji sjećanja i frakciji identiteta koji rekonstrukcijom dolaze do oprečnih postavki teško razmrsivih racionalnim pristupom. Činjenice se sudaraju i lome, a likovi gube tlo pod nogama, jer im, osim otetih zagrljaja, povijest ne ostavlja ništa. Stoga se kroz tekst provlače sobe i kuće kojih više nema, običaji koji su ispunjavali te prostorije, sjećanja koja se pokušavaju vezati uz konkretno.

Formulaičnost epskih minijatura u kombinaciji s lirikom sjećanja djelo smješta u rubnu vrstu, u pjesmu u prozi koja je sama po sebi definirana kao granična, te se i time knjiga potvrdila kroz vlastiti naslov. Autorica je u potrazi za izričajem, u potrazi za korijenima, u potrazi za smirajem emocije stigla na rubove koji definiraju osnovno, ali se u tom centralnom, bazičnom ne zadržavaju. U promjenu je upisala osjećaje jedne obitelji, glasom muškog dijela loze, i ostavila onima koji dolaze da upisuju dalje.

Natalija Miletić

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Sanja Vuković Brodarić   datum: 22. 2. 2017.




preskoči na navigaciju