preskoči na sadržaj

Erasmus+ projekt- završni izvještaj Vijest ima dokument u privitku

                                                   

 
 
Nakon nešto više od 15 mjeseci, završili smo sa svim aktivnostima vezanim uz Erasmus+ projekt 2023-1-HR01-KA122-SCH-000123382 Gradimo našu školu. S projektom smo započeli u rujnu 2023. godine i u sklopu njega smo održali 12 mobilnosti u različitim europskim državama. Projekt je financiran sredstvima Europske unije. Na sjednici Nastavničkog vijeća koordinatorica projekta Višnja Kovač vezmarović predstavila je ostvarenost ciljeva i rezultate projekta. 
Ciljevi projekta:
1. ojačati informacijsko-komunikacijske kompetencije nastavnika
2. edukaciju u svrhu provođenja projektne nastave u redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima
3. razvoj jezičnih kompetencija i jezične raznolikosti
 
Prvi cilj provjerili smo pomoću anonimne SELFIE ankete koju smo proveli u rujnu 2023. na početku projekta i u listopadu 2024. na kraju projekta. Anketom se procjenjuje razina digitalnih kompetencija i opremljenosti škole. U rujnu 2023. anketu je popunilo 127 učenika i 19 nastavnika i od najzanimljivijih razultata izdvojili bismo sljedeće: učenici su korištenje digitalnih alata ocijenili s 2.5 od 5, uključenost u međupredmetne projekte s 3.3 /5, a korištenje digitalnih metoda za poticanje kreativnosti 3.0/5. U usporedbi s anketom iz listopada ove godine, koju je popunilo 158 učenika i 16 nastavnika, korištenje digitalnih alata učenici su ocijenili s visokih 3.7/5, međupredmetne projekte s 3.7/5, a digitalno poticanje kreativnosti s 3.3/5. Na svim smo poljima dobili povišene rezultate, što smatramo da je dijelom zasluga i ovog projekta. 
Drugi cilj ispitali smo putem broja učenika uključenih u fakultativne i izvannastavne aktivnosti u našoj školi. Prije ovog projekta u izvannastavne aktivnosti bilo je uključeno 30ak učenika naše škole, a fakultativne nastave nismo imali. Ove školske godine uz učenike u izvannastavnim aktivnostima, ponudili smo i 9 fakultativnih predmeta na koje su upisalo čak 114 učenika naše škole. 
Treći cilj ispitali smo pomoću testa engleskog jezika na nastavnike koji su sudjelovali u mobilnostima. Na početku projekta srednja vrijednost svih testova bila je 16 bodova od 25, na kraju 21 od 25, čime smo isto zabilježili pomak. 
Ukupna vrijednost ovog projekta iznosi 23236 eura i sredstva su u potpunosti namjenski potrošena samo za edukacije nastavnika u trajanju od tjedan dana. Nakone edukacija svi nastavnici naše škole koji su u njima sudjelovali su u školi održali predavanja i radionice na ostale nastavnike škole, radionice s učenicima, a naučeno su uklopili i u svoju redovnu nastavu. 
Na završnoj konferenciji i predstavljanju rezultata ovog projekta sudjelovao je i zamjenik župana gospodin Mihael Jurić, čime je i naš osnivač pokazao interes za projekt i njegove ciljeve. 
 
U nastavku pod opširnije objavljujemo sve prezentacije koje su naši nastavnici izradili nakon svojih mobilnosti . 
  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 15. 11. 2024. 10:06

Nenastavni dan 31.10.2024. predavanja i radionice u sklopu Erasmus + projekta Gradimo našu školu.

                                                   

Nenastavni dan 31.10.2024. naši su nastavnici iskoristili za predavanja i edukacije. Tako su čak tri naše nastavnice održale svoja predavanja i radionice, vezano uz edukacije kojima su prisustvovale u sklopu Erasmus + projekta Gradimo našu školu. 

Prvu prezentaciju održala je Slađana Adamović koja je u Ateni odslušala edukaciju ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collaboration and Creativity. U radionici nas je upoznala s digitalnim alatima poput padlet i Trello. 
Slijedeće predavanje održala je Katarina Dobrenić Bunjan koja je u Lisabonu pohađala edukaciju Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking (4C). Ona nas je upoznala više s alatima poput mentimentra i quizleta, a održala je i radonicu u alatu Edpuzzle. 
Treće predavanje održala je Kristina Mesić koja je svoju edukaciju pod naslovom AI for Education: Exploring the Frontiers, odradila u Rimu. Upoznala nas je s alatima Magic School i Twee. 
Sve ove edukacije će našim nastavnicima omogućiti dodatna znanja i alate koje mogu koristiti u projektnoj nastavi s učenicima što je bio jedan od ciljeva našeg Erasmus + projekta. 
 
 
 
  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 6. 11. 2024. 08:41

Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Rim, 7.-12.10.2024.

                                                   

U sklopu Erasmus+ projekta ,,Gradimo našu školu'' pedagoginja Gimnazije Sisak, Kristina Mesić prisustvovala je tečaju pod nazivom ,, AI for Education: Exploring the Frontiers" u Rimu. Na tečaju su prisustvovali i nastavnici iz Nizozemske, Njemačke, Austrije i Mađarske.
Tečaj se bazirao na upoznavanju različitih digitalnih alata i aplikacija koje mogu biti korisne u nastavi, a izvodio se na engleskom jeziku.
 
 
  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 29. 10. 2024. 11:07

Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Lisabon, 7.-12.10.2024.

                                                   

U sklopu Erasmus+ projekta ,,Gradimo našu školu'' nastavnica Gimnazije Sisak, Katarina Dobrenić Bunjan, boravila je u glavnom gradu Portugala, Lisabonu. Prisustvovala je edukaciji pod nazivom ,,Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking (4Cs). Na tečaju su sudjelovali  polaznici iz Latvije, Češke, Italije, Nizozemske, Španjolske, Mađarske i Hrvatske.

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 25. 10. 2024. 10:45

Predstavljanje edukacija ,,Visual Arts as a Tool for Communication and Learning“ i "Photo and Video Editing: the Educational Power of Multimedia" u sklopu Erasmus+ projekta

                                                   

Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 3. listopada 2024. nastavili smo s aktivnostima vezanim uz Erasmus+ projekt Gradimo našu školu. Ovaj su put članovi Nastavničkog vijeća imali priliku poslušati iskustva s dviju mobilnosti.

Prvo je predavanje održala nastavnica Josipa Peškir Ćorković koja je prisutnima predstavila edukaciju ,,Visual Arts as a Tool for Communication and Learning“, održanu u lipnju u Madridu. Govorila je o načinima korištenja vizualne komunikacije u suvremenim digitalnim medijima te ih upoznala s aplikacijama Storyjumper, InVideo i Algor Education. Na primjeru je pokazala kako se umjetnička djela mogu koristiti kao podloga za stvaranje priča te predstaviti na kreativan način pomoću IKT-a.

Drugo predavanje i radionicu održale su nastavnice Višnja Kovač Vezmarović i Andrea Ostojić. U predavanju su upoznale nastavnike s edukacijom Photo and Video Editing: the Educational Power of Multimedia, kojoj su prisustvovale u Amsterdamu, načinima snimanja videa za potrebe nastave te kako ga obraditi za upotrebu s učenicima. Nastavnice su predstavile digitalne alate Pexels, Suno, EdPuzzles te su na konkretnom primjeru pokazale kako izraditi jedan video za nastavu, kako mu dodati tekst i pitanja za učenike. Predstavljen je i podcast kao forma u nastavi i načini kako ga napraviti s učenicima.

Obje edukacije bile su u skladu s ciljevima projekta, a to su jačanje jezičnih i digitalnih kompetencija te osmišljavanje projektne nastave s učenicima. Projekt je financiran sredstvima Europske unije.

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 9. 10. 2024. 11:09

Prezentacija o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom „Cultivating Diversity and Inclusion“ u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu“

  

Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 20. rujna 2024. godine nastavnica Marina Kasa održala je prezentaciju u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu“ o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom Cultivating Diversity and Inclusion održanoj u Helsinkiju od 02. do 07. rujna 2024. godine.

Nakon što je kolege i kolegice upoznala s programom i načinom provođenja tečaja, istaknula je nove digitalne alate koji se mogu koristiti u razvoju interkulturalnih kompetencija i inkluzivne škole.

Prvi dan polaznici su predstavili svoju zemlju, grad i školu te se upoznali s programom edukacije, a tijekom šest radnih dana bavili su se dimenzijama različitosti, interkulturalnim kompetencijama te alatima za razvijanje interkulturalnih kompetencija i inkluzivne škole. Kolegama su predstavljeni i alati i aplikacije za lakšu organizaciju aktivnosti vezanih za njegovanje različitosti i inkluziju kao što su Goosechase, Wakelet, Story Dice i druge, a na kraju je predstavljen i finski model obrazovanja i projektne aktivnosti za dizajniranje inkluzivne škole. Osim ishoda vezanih uz odabranu temu, ovim tečajem ispunjeni su i projektni ishodi, a to su prije svega, ovladavanje alatima informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) te usavršavanje jezičnih kompetencija nastavnika kao i osmišljavanje projektne nastave kroz dizajniranje inkluzivne škole.

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 25. 9. 2024. 19:05

Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Amsterdam

                                                   

U Amsterdamu je od 16.09. do 20.09.2024. održana nova mobilnost u sklopu projekta Gradimo našu školu 2023-1-HR01-KA122-SCH-000123382

Nastavnice Višnja Kovač Vezmarović i Andrea Ostojić sudjelovale je na tečaju Photo and Video Making in Your Classroom: the Eductional Power of Multimedia.

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 24. 9. 2024. 16:43

Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Helsinki

                                                   

U sklopu Erasmus+ projekta ,,Gradimo našu školu'' nastavnica Marina Kasa boravila je u Helsinkiju (Finska) gdje je od 02. do 07. rujna 2024. godine pohađala edukaciju pod nazivom  „Cultivating diversity and inclusion“ (Njegovanje različitosti i inkluzija). Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a uz predavačicu iz Finske, Irenu Papa, tečaj je pohađalo šest polaznica iz Portugala, Austrije, Njemačke i Hrvatske.  Europass Teachers Academy organizira edukativne programe diljem Europske unije s ciljem unaprjeđenja nastavnih procesa i povezivanja nastavnika iz različitih zemalja i ovo je još jedna u nizu inozemnih mobilnosti u organizaciji agencije Europass Teachers Academy u svrhu stručnog usavršavanja nastavnika sisačke gimnazije.

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 17. 9. 2024. 09:58

Prezentacija o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom ,,Integrating AI in the Classroom with Critical Thinking“ u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu”.

Na sjednici Nastavničkog vijeća knjižničarka Natalija Miletić održala je prezentaciju o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom  ,,Integrating AI in the Classroom with Critical Thinking“ (Povezivanje UI i kritičkog mišljenja u nastavi) koju je pohađala u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu”.

Nakon što je kolege i kolegice upoznala s programom i načinom provođenja tečaja, istaknula je osnovne značajke umjetne inteligencije u poučavanju koje su bile okosnica tečaja.

 Opisala je njihovu konkretnu primjenu na primjerima nastavnih zadataka kao i mogućnosti digitalnih alata i aplikacija koje su koristili u radu: Gamma, Iloveimage, Courseai, Smodin, Diffit, Lumalabsai.

Istaknula je kako je Tečaj „Povezivanje UI i kritičkog mišljenja u nastavi“ omogućio polaznicima ovladavanje alatima informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) te usavršavanje jezičnih kompetencija.

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 30. 8. 2024. 12:05

Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Dublin

                                                   

 

U sklopu Erasmus+ projekta ,,Gradimo našu školu'' knjižničarka Gimnazije Sisak Natalija Miletić boravila je u Dublinu (Irska) gdje je od 26. svibnja do 2. lipnja 2024. godine pohađala edukaciju pod nazivom ,,Integrating AI in the Classroom with Critical Thinking“ (Povezivanje UI i kritičkog mišljenja u nastavi). Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a uz predavačicu iz Irske, Jackie McCann, polaznici su bili iz Njemačke, Madžarske, Poljske, Belgije i Hrvatske. Europass Teachers Academy organizira edukativne programe diljem Europske unije s ciljem unaprjeđenja nastavnih procesa i povezivanja nastavnika iz različitih zemalja te su nastavnici Gimnazije Sisak rado postali sudionici ove obrazovne zajednice. Imali su priliku upoznati školske sustave zemalja navedenih zemalja, uočiti sličnosti i/ili različitosti, raspravljati o mogućnostima korištenja navedenih strategija i spremnosti kolega na suradnju.

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 20. 8. 2024. 15:03

Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Madrid

    

U sklopu Erasmus+ projekta ,,Gradimo našu školu'' nastavnica Josipa Peškir Ćorković boravila je u Madridu (Španjolska) gdje je od 24. do 29. lipnja 2024. godine pohađala edukaciju pod nazivom ,,Visual Arts as a Tool for Communication and Learning“ (Vizualne umjetnosti kao sredstvo komunikacije i učenja).

Ovo je još jedna u nizu inozemnih mobilnosti u organizaciji agencije Europass Teachers Academy u svrhu stručnog usavršavanja nastavnika sisačke gimnazije. Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a uz predavačicu iz Španjolske, Lolu Costu, polaznica je bilo samo tri, i to iz Češke, Cipra i Hrvatske.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 8. 7. 2024. 22:35

Na nastavničkom vijeću održana je prezentacija u sklopu Erasmus+ projekta “Gradimo našu školu”

                                                   

 

Na prošloj sjednici Nastavničkog vijeća nastavnica Marijana Milas, prof. savjetnik, održala je prezentaciju o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom 21st Century Skills for Teachers and Students koju je pohađala u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu”.

Nakon što je kolege i kolegice upoznala s programom i načinom provođenja tečaja, istaknula je osnovne značajke suvremenih metoda poučavanja koje su bile okosnica tečaja: učenje temeljeno na zadacima (TBL) , na projektima (PBL) i preokrenutoj učionici (FC).

Opisala je njihovu konkretnu primjenu na primjerima nastavnih zadataka koje su, podijeljeni u timove, provodili u Galeriji CCCC u Valenciji, kao i mogućnosti digitalnih alata i aplikacija koje su koristili u radu: GoogleLens, Goosechase, Google Translator, Copilot, PicCollage, Canva, Gamma, MagicSchool.ai itd.

Jedan od zadataka projekta „Gradimo našu školu“ je putem ovakvih diseminacija podijeliti naučeno s ostalim nastavnicima u školi i na županijskim aktivima, te su prisutni dobili na uvid relevantne izvore, materijale i poveznice u svrhu poticanja razvoja novih vještina 21. stoljeća za učitelje i učenike i njihove implementacije u budućem radu.

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 4. 7. 2024. 15:22

Erasmus+ projekt ''Gradimo našu školu'' - Atena

    

U sklopu Erasmus+ projekta ''Gradimo našu školu'', nastavnica Slađana Adamović boravila je u Ateni (Grčka), gdje je u razdoblju od 27. svibnja do 1. lipnja 2024. godine pohađala edukaciju pod nazivom ''ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collaboration and Creativity'' (IKT alati u nastavi: Inovativni alati za lakše učenje, razvijanje suradnje i poticanje kreativnosti kod učenika).

Ovo je još jedna u nizu inozemnih mobilnosti u organizaciji agencije Europass Teachers Academy u svrhu stručnog usavršavanja nastavnika sisačke gimnazije. Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a uz predavačicu iz Grčke, Vasiliki Plati, polaznika je bilo 19 i to iz raznih europskih zemalja, Španjolske, Austrije, Poljske, Bugarske, Rumunjske i Hrvatske.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 10. 6. 2024. 09:15

„21 st Century Skills for Teachers and Students“

                                                    

U sklopu Erazmus+ projekta „Gradimo našu školu“ nastavnica Marijana Milas boravila je u španjolskom gradu Valenciji, gdje je u razdoblju od 8. do 13. travnja 2024. pohađala edukaciju na temu "Vještine 21. stoljeća za učitelje i učenike".

 

To je četvrta po redu inozemna mobilnost u organizaciji agencije Europass Teachers Academy u svrhu  stručnog usavršavanja nastavničkog osoblja sisačke gimnazije. Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a grupu je činila internacionalna ekipa: predavač Petar Dumov iz Bugarske i jedanaest nastavnika iz različitih dijelova Europe: Islanda, Njemačke, Mađarske, Austrije i Hrvatske.

 

Na početku tečaja zadatak je bio predstaviti svoju zemlju, grad, školu i svoj rad drugim sudionicima, kako bi se bolje upoznali, razmijenili iskustva i doznali više o funkcioniranju školskih sistema drugih zemalja. U pet dana tečaja akteri su prolazili različite praktične aktivnosti za osmišljavanje lekcija s učenjem temeljenim na zadacima, učenjem temeljenim na projektima  i na preokrenutoj učionici, te upoznavanju različitih digitalnih alata i aplikacija koje mogu biti korisne u nastavi (GoogleLens, Goosechase, Google Translator, Copilot, PicCollage, Canva, Gamma, MagicSchool.ai…). 

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 23. 4. 2024. 09:54

Na nastavničkom vijeću održana je prezentacija u sklopu Erasmus+ projekta “Gradimo našu školu”

 

    

Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 20. veljače 2024. godine nastavnice Vesna Rogulja Mart, prof. mentor i Ines Pavlinac, prof. mentor održale su prezentaciju u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu” o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom CLIL and PBL to Improve Student Engagement održanoj u Firenci od 20. do 25. studenoga 2023. godine. Glavni cilj tečaja bio je unaprijediti sudjelovanje učenika u nastavnom procesu uz pomoć metoda CLIL i PBL.
Nastavnice su upoznale kolegice i kolege s rasporedom i načinom provođenja tečaja kao i sa spomenutim metodama poučavanja koje su uvriježene u nastavi stranih jezika naglašavajući mogućnosti njihove primjene i u trenutnom kurikulu, posebice primjeni projektne nastave i poučavanja uz pomoć zadataka koje učenici mogu primjenjivati na nastavi pojedinih predmeta kako bi što uspješnije povezali teorijsku građu sa svakodnevnim životnim situacijama.Po završetku prezentacije kolegice su zamolile članove Nastavničkog vijeća za sudjelovanje u kratkoj radionici čiji je cilj osmišljavanje zanimljivog i korisnog zadatka koji bi mogao biti proveden kao pojednostavljena inačica projektne nastave tijekom jednog nastavnog sata.

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 21. 2. 2024. 10:56

Na nastavničkom vijeću održana je prezentacija u sklopu Erasmus+ projekta “Gradimo našu školu” Vijest ima dokument u privitku

 

    

Nastavnik Tomislav Dovranić na Nastavničkom vijeću održanom u četvrtak 28.12.2023. , održao je prezentaciju o sudjelovanju na tečaju održanom u Ateni 23.-28.10.2023. , na tečaju pod nazivom Cultural Heritage Education: Ancient Greece as a Case Study u organizaciji agencije Europass Teacher Academy sudjelovao je u okviru projekta „Gradimo našu školu“ . Glavni cilj tečaja bio je promicanje Europskog identiteta i kulturnog naslijeđa u procesu nastave.

Nastavnik je  prezentirao program tečaja, u okviru kojeg se upoznao s  različitim pristupima za korištenje kulturnog naslijeđa (nacionalnog i europskog) u nastavi humanističkih-društvenih predmeta, s grčkom kulturnom baštinom i njezinom prisutnošću u europskoj svakodnevici, te prezentacijama kulturnog naslijeđa nacija polaznika tečaja. U okviru tečaja posjećene su i neke od najvažnijih institucija za razvoj europskog i grčkog kulturnog identiteta (Pnyx, Areopag, Nacionalni arheološki muzej, Muzej Akropole).

Na kraju prezentacije svi zajedno poslušali su najstariju zabilježenu cjelovitu melodiju iz razdoblja Antike „Seikilov skolion“ , u izvedbi modernih umjetnika koji ju izvode na rekonstruiranim instrumentima iz antičkog doba. Melodija na starogrčkom jeziku slušatelja stihovima (prijevod sa starogrčkog):

  “Dok živiš / pleši i pjevaj / budi radostan / Jer život je kratak / I vrijeme odnosi svoj plijen“ ,

upozorava na protok vremena i prolaznost. (melodiju možete poslušati u priloženom dokumentu.

Nadamo se da će nastavnici nakon ove prezentacije i predavanja naći korisne savjete za svoju daljnju nastavu te je tako oplemeniti za svoje učenike.

  

  :: opširnije :: 


objavio: Sanja Vuković Brodarić  datum: 9. 1. 2024. 01:10

Na nastavničkom vijeću održana radionica i predavanje u sklopu Erasmus + projekta Gradimo našu školu