Na nastavničkom vijeću održana je prezentacija u sklopu Erasmus+ projekta “Gradimo našu školu”
Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 20. veljače 2024. godine nastavnice Vesna Rogulja Mart, prof. mentor i Ines Pavlinac, prof. mentor održale su prezentaciju u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu” o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom CLIL and PBL to Improve Student Engagement održanoj u Firenci od 20. do 25. studenoga 2023. godine. Glavni cilj tečaja bio je unaprijediti sudjelovanje učenika u nastavnom procesu uz pomoć metoda CLIL i PBL.
Nastavnice su upoznale kolegice i kolege s rasporedom i načinom provođenja tečaja kao i sa spomenutim metodama poučavanja koje su uvriježene u nastavi stranih jezika naglašavajući mogućnosti njihove primjene i u trenutnom kurikulu, posebice primjeni projektne nastave i poučavanja uz pomoć zadataka koje učenici mogu primjenjivati na nastavi pojedinih predmeta kako bi što uspješnije povezali teorijsku građu sa svakodnevnim životnim situacijama.Po završetku prezentacije kolegice su zamolile članove Nastavničkog vijeća za sudjelovanje u kratkoj radionici čiji je cilj osmišljavanje zanimljivog i korisnog zadatka koji bi mogao biti proveden kao pojednostavljena inačica projektne nastave tijekom jednog nastavnog sata.
Na nastavničkom vijeću održana je prezentacija u sklopu Erasmus+ projekta “Gradimo našu školu”
Nastavnik Tomislav Dovranić na Nastavničkom vijeću održanom u četvrtak 28.12.2023. , održao je prezentaciju o sudjelovanju na tečaju održanom u Ateni 23.-28.10.2023. , na tečaju pod nazivom Cultural Heritage Education: Ancient Greece as a Case Study u organizaciji agencije Europass Teacher Academy sudjelovao je u okviru projekta „Gradimo našu školu“ . Glavni cilj tečaja bio je promicanje Europskog identiteta i kulturnog naslijeđa u procesu nastave.
Nastavnik je prezentirao program tečaja, u okviru kojeg se upoznao s različitim pristupima za korištenje kulturnog naslijeđa (nacionalnog i europskog) u nastavi humanističkih-društvenih predmeta, s grčkom kulturnom baštinom i njezinom prisutnošću u europskoj svakodnevici, te prezentacijama kulturnog naslijeđa nacija polaznika tečaja. U okviru tečaja posjećene su i neke od najvažnijih institucija za razvoj europskog i grčkog kulturnog identiteta (Pnyx, Areopag, Nacionalni arheološki muzej, Muzej Akropole).
Na kraju prezentacije svi zajedno poslušali su najstariju zabilježenu cjelovitu melodiju iz razdoblja Antike „Seikilov skolion“ , u izvedbi modernih umjetnika koji ju izvode na rekonstruiranim instrumentima iz antičkog doba. Melodija na starogrčkom jeziku slušatelja stihovima (prijevod sa starogrčkog):
“Dok živiš / pleši i pjevaj / budi radostan / Jer život je kratak / I vrijeme odnosi svoj plijen“ ,
upozorava na protok vremena i prolaznost. (melodiju možete poslušati u priloženom dokumentu.
Nadamo se da će nastavnici nakon ove prezentacije i predavanja naći korisne savjete za svoju daljnju nastavu te je tako oplemeniti za svoje učenike.
:: opširnije ::
Na nastavničkom vijeću održana radionica i predavanje u sklopu Erasmus + projekta Gradimo našu školu
CLIL and PBL to Improve Student Engagement
U okviru Erasmus + projekta Gradimo našu školu, 2023-1-HR01-KA122-SCH-000123382, nastavnice Ines Pavlinac i Vesna Rogulja Mart sudjelovale su na tečaju CLIL i PBL za poboljšanje angažmana učenika u organizaciji Europass Teacher Academy u Firenci od 20. do 25. studenoga 2023. godine.
Nastavak teksta i fotografija pod opširnije.
:: opširnije ::projekt „Gradimo našu školu“
Nastavnik Tomislav Dovranić sudjelovao je u okviru projekta „Gradimo našu školu“ , u Ateni od 23-28-10.2023. na tečaju Cultural Heritage Education: Ancient Greece as a Case Study u organizaciji agencije Europass Teacher Academy. Glavni cilj tečaja je promicanje Europskog identiteta i kulturnog naslijeđa u procesu nastave.
Prvog dana tečaja provedeno je upoznavanje sudionika putem različitih radionica, a zatim je slijedilo predstavljanje škola iz kojih nastavnici dolaze. U tečaju su sudjelovali nastavnici iz škola u Italiji , Španjolskoj, Njemačkoj, Češkoj, Cipru, Letoniji i Estoniji.
Ostali dani tečaja bili su posvećeni različitim pristupima za korištenje kulturnog naslijeđa (nacionalnog i europskog) u nastavi humanističkih-društvenih predmeta, upoznavanju s grčkom kulturnom baštinom i njezinom prisutnošću u europskoj svakodnevici, te prezentacijama kulturnog naslijeđa nacija polaznika tečaja. Za vrijeme tečaja organizirano su posjećene neke od najvažnijih institucija za razvoj europskog i grčkog kulturnog identiteta (Pnyx, Areopag, Nacionalni arheološki muzej, Muzej Akropole).
Za vrijeme tečaja ostvarena su sva tri cilja ovog projekta:
1. Ojačati informacijsko-komunikacijske kompetencije nastavnika jer smo se upoznali sa novim digitalnim alatima u nastavi koje smo tamo i vježbali (aplikacije Goosechase, ThingLink, portali Artfulthinking, Europeana)
2. Edukacija u svrhu provođenja projektne nastave u redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima - dobili smo velik broj ideja za rad s učenicima u nastavi te smo se povezali međusobno s ciljem izrade projekata u budućnosti.
3. Razvoj jezičnih kompetencija i jezične raznolikosti jer se tečaj održavao na engleskom jeziku.
:: opširnije ::
Održana prva mobilnost nastavnika u projektu Gradimo našu školu
Održana prva mobilnost nastavnika u projektu Gradimo našu školu
2023-1-HR01-KA122-SCH-000123382
Nastavnica Višnja Kovač Vezmarović sudjelovala je u prvoj mobilnosti u Firenci od 16.-21-10.2023. U tom terminu sudjelovala je u tečaju Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future u organizaciji agencije Eirpoass SRL Italia.
Prvi dan tečaja predviđen je za upoznavanje sudionika putem različitih radionica, a zatim je slijedilo predstavljanje škola. U tečaju su sudjelovali nastavnici iz škola u Grčkoj, Slovačkoj, tri različite škole iz Njemačke i uz našu nastavnicu još dvije škole iz Hrvatske.
U nastavku tečaja raspravljalo se o klimatskim promjenama te je uslijedio rad u manjim grupama i rasprava o toj temi, a zatim je voditeljica pokazala neko videa koje možemo koristiti i u nastavi kad razgovaramo o ovome sa našim učenicima. Posebno je bila zanimljiva radionica gdje smo na papir koji kruži morali upisati svoje prijedloge vezano uz očuvanje energije, vode, kvalitete stanovanja, kvalitete zraka, očuvanje građevina.
Treći dan razgovarali smo o važnosti odlaska s učenicima u prirodu s ciljem upoznavanja vrsta koje tamo borave, ali i s razvijanjem osjećaja povezanosti s njom, jer to može doprinijeti našem mentalnom zdravlju, ali i očuvanje same prirode. Zatim smo dobili pregled digitalnih alata koje možemo koristiti na takvim izletima s ciljem prepoznavanja različitih vrsta. Popodne je slijedio odlazak u Gradski vrt gdje je voditelj u sred grada i betona organizirao uzgoj biljaka za školsku djecu koja često više i ne znaju kako se biljke uzgajaju. Tamo smo isprobali alate koje smo dobili, ali i čuli korisne savjete kako posaditi vrt u vlastitoj školi, čak i ako se ona nalazi u sred grada i nema zelenih površina.
U nastavku tečaja smo proučavali brojke i grafičke prikaze s različitih web stranica te dobili savjete koje interaktivne mape i podatke koristiti u nastavi, te kako se uključiti u neke akcije na svjetskom nivou.
Za vrijeme tečaja ostvarena su sva tri cilja ovog projekta:
ERASMUS + PROJEKT GRADIMO NAŠU ŠKOLU PREDSTAVLJEN NA NASTAVNIČKOM VIJEĆU